“Вайбър” спря рекламите и сътрудничеството си с “Фейсбук”

“Вайбър” спря рекламите и сътрудничеството си с “Фейсбук”

SHARE

Чат приложението Viber изтегля рекламата си от “Фейсбук” заради неспособността на социалната мрежа да ограничи речта на омразата. “Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа”, пише тя в свое изявление.

 

Viber ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени, с което Viber се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit.

 

На фона на протестите в САЩ през последните седмици група от шест организации, в това число Антиклеветническата лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във “Фейсбук” да спрат кампаниите си в платформата през целия месец юли.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала с “Кеймбридж Аналитика”, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на “Фейсбук”, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber”, обявиха от компанията.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.