Камий Тома и Александър Улман – две горещи имена от световните сцени,...

Камий Тома и Александър Улман – две горещи имена от световните сцени, с концерт в София

SHARE

Камий Тома и Александър Улман – две горещи имена от световните сцени, с концерт в София

Два от най-красивите концерти в класическата музика Концерт за виолончело и оркестър в ла минор от Шуман и Концерт за пиано и оркестър №3 в ре минор от Рахманинов, ще прозвучат в изпълнение на новите горещи звезди на класиката виолончелистката Камий Тома и пианистът Александър Улман. На 15 октомври в зала “България” те ще направят своя софийски дебют под диригентството на маестро Найден Тодоров. Събитието е част от есенния полусезон 2020/2021 на Софийската филхармония, която продължава да предлага на публиката преживявания, съизмерими с най-доброто от световните сцени.


Камий Тома изгрява на международн
ия небосклон през 2010 г., когато печели заветно място в списъка на лейбъла на Deutsche Grammophon, като става първият виолончелист, подписал договор с престижния жълт лейбъл в последните 40 години. Тя е родена в Париж. Започва да учи на виолончело на четиригодишна възраст. Заради бързия ѝ напредък още на 10 г. е записана в Националната консерватория в Париж. След завършването ѝ, продължава да учи в Германия, в Консерваторията за музика и танци в Aulnay-sous-bois, Франция, след което се мести в Германия, за да продължи обучението си в Университета по музика “Ханс Ейслер” в Берлин и след това в Университета “Ференц Лист” във Ваймар. Камий завладява световната сцена с поразително темпо.
През 2014 г. печели наградата за изгряваща звезда на френската церемония Les Victoires de la Musique (аналогични на наградите „Грами“ в САЩ) и първа награда на конкурса на Европейския съюз за радио и телевизия. През 2015 г., а вторият й албум „Reminiscences“ печели наградата „Echo Klassik“.

По време на изолацията Камий започва да свири по покривите на Париж, а изпълненията й стават толкова популярни, че започват да я наричат “виолончелистката на покривите”.
Камий свири на Страдивари “Feuermann” (1730), отпуснат ѝ от Музикалната фондация Nippon и с лък от Eugène Sartory, отпуснат от фондацията Roi Baudoin – Fonds Bollandsee.

Британският пианист Александър Улман впечатлява публиката и критиците по целия свят с дълбочината и финеса на интерпретациите си, с техническото майсторство и кристалното фразиране.
Александър за първи път попада в полезрението на меломаните през 2011 г., след като печели Международния конкурс за пиано “Ф. Лист” в Будапеща. Роден в Лондон, през 1991 г., той учи в училището Пърсел, Института Къртис и Кралския музикален колеж. Негови учители са били Леон Флейшер, Игнат Солженицин, Дмитрий Алексеев, Иън Джоунс и Елисо Вирсаладзе.
През пролетта на 2019 г. излиза първият му албум за Rubicon, включващ „Лешникотрошачката“ на Чайковски, „Шест парчета от Пепеляшка“ на Прокофиев, както и Петрушка и Firebird на Стравински.
През предстоящия сезон Александър Улман ще направи своя дебют в Musikverein и ще се завърне в Центъра за изкуства в Сеул.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.