SHARE

Пуснаха сайта за електронните винтеки. Това, че не си бяха конфигурирали сървъра добре (и директорната структура беше публична), както и да е.

В поръчката явно не са спазени изискванията за прозрачност, отворен код, отворени данни. Надявам се поне автоматизирани интерфейси (APIs) да има, защото иначе автоматизираната проверка за валидност (напр. от страна на КАТ) ще бъде сложна.

Има и един друг проблем – конвертирането на хартиени винетки. Подадох заявление за конвертиране на моята, само че явно то ще бъде обработено ръчно (в рамките на един ден). И тука идва въпросът – добре де, ако имате списък с хартиени винетки, защо трябва ръчно да ги конвертираме? Ако нямате списък с хартиените винетки, как точно ще проверите дали наистина имам, за да ми я конвертирате?

Толкова ми беше любопитно това, че преди 12 дни питах АПИ защо е нужно това и имат ли база данни с настоящите винетки. Отговор няма още, но все пак срокът за отговор по ЗДОИ е 14 дни, така че имат още 2.

Това няма да е първият път, когато сравнително проста трансформация и “наливане” на данни (ETL) са пропуснати в бизнес анализа и в крайна сметка е въведен ръчен процес, където се рови в някакви папки.

Надявам се все пак електронните винетки да работят добре, а проблемите, които възникват, да не са някое фундаментално недомисляне, а лесно отстраними.

Крайно време беше да спрем да лепим хартии и после да ги сваляме със специални ножчета. Така че това е добра стъпка. Реализацията: к’от – тако’а.

Текстът е препубликуван от фейсбук профила на автора. Заглавието е на редакцията на “Терминал 3”.

SHARE
Софтуерен инженер и архитект, експерт по електронно управление, лингвист и блогър