Онлайн търговци започват яростна “битка на намаленията”

Онлайн търговци започват яростна “битка на намаленията”

SHARE

Пазаруването за мнозина в момента определено остава на заден план на фона на пандемията от коронавирус, пише германският в. “Ханделсблат”. Макар че по интернет може да се поръчва безпроблемно, много онлайн търговци отбелязват, че търговията е вяла. Поради тази причина в мрежата започва да се вихри ценова война, като редица марки предлагат големи намаления.

 

Големите концерни се опитват с всички сили да се отърват от излишната стока, при това на всякаква цена.

 

Спортните концерни “Адидас” (Adidas) и “Найки” (Nike) например предлагат тениски, шорти и маратонки на половин цена, а при Ейч енд Ем (H&M) намаленията стигат и до 70 процента.

Много от по-малките производители и търговци са разтревожени от тази тенденция и се опасяват, че тази година може да се стигне до продължаващи с месеци разпродажби, което ще застраши съществуването на мнозина от тях.

 

Модният бранш е изправен пред сложна дилема – тези дни той не може да продава дрехи чрез физическите магазини, тъй като заради кризата около коронавируса почти всички търговски обекти от този тип в Европа и Северна Америка са затворени. Затова пролетно-лятната колекция се насочва към онлайн платформите, което засилва опасността от “битка на намаленията.

 

Същевременно много от облеклата за предстоящия есенно-зимен сезон вече се изпращат от производителите в Европа и Азия към модните вериги. Те обаче не могат да ги прехвърлят към търговците и складовете, тъй като магазините са задръстени.

 

Близо 75 процента от поръчаната стока вече е влязла във веригата за доставки и поради тази причина браншът отчаяно се опитва да се отърве от пролетно-лятната колекция, за да си освободи мястото, разказва Дитер Холцер, ръководител на модната марка “Марк О’Поло” (Marc O’Polo).

 

Някои избират друга стратегия. Бенедикт Бьом, шефът на компанията за спортни стоки “Дайнафит” (Dynafit) обещава на клиентите си, че тазгодишната лятна колекция ще се предлага без промени и през 2021 година. “Това е ясен сигнал за магазините, че стоките ни няма да излязат от мода”, твърди той и се надява, че по този начин търговците няма да бъдат принудени да разпродават на безценица.

 

Експертите насърчават подобни стратегии, тъй като има множество аргументи срещу прекомерните разпродажби.

С намаленията търговците и производителите съсипват ценовото ниво, отбелязва Оливер Рол, съсобственик на консултантската компания “Рол енд Пащух” (Roll & Pastuch). Според него колкото повече клиентите свикват с отстъпките, толкова по-малко са склонни да плащат първоначалните цени.В разгара на кризата, предизвикана от коронавируса, за мнозина обаче традиционните ценови стратегии просто не работят.

 

Точно модата и спортните стоки в момента се търсят изключително слабо, отбелязва Рол. Очаква се тази година клиентите да купят много по-малко, отколкото през други години и поради тази причина за много търговци намаленията са единственият начин да си осигурят някакви ликвидни средства или дори просто да продължат да съществуват.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.