SHARE

Румен Радев излъга за посещението си в Брюксел. Причината да избере военния “Спартан” за неофициалната си визита в сърцето на Европа не е да се спестят пари, както се твърди в официалното съобщение на администрацията му. Причината е, че големият правителствен “Еърбъс” е в ремонт, а по-малкият “Фалкон” едва побира официалните лица със своите 8 места и няма място за журналистическа делегация, научи “Терминал 3”. И тъй като повечето медии имат свои кореспонденти в Брюксел, причината да се вдигне военната машина са предимно журналистите от вестник “Дума”, твърдят запознати.

Според статия от в. “Дума” от 30 декември 2015 г., в която се критикува министър Ненчев заради пътуване с военен “Спартан” с голяма група “екскурзианти”, сред които и журналисти, “само разходът за гориво на “Спартан”-а е 8100 лв./час!!! Това са вътрешноведомствени цени, отчитащи само стойността на горивото. Реалните разходи са двойни и в тях се калкулира и трудът на техници и пилоти, начислява се амортизация на техниката. По груби сметки един такъв полет реално струва не по-малко от 100 000 лева, като в тази сума не влизат хотели, командировъчни, коктейли в българското посолство и редица други екстри. Общата сума може да стигне и задмине коледните 200 000 за армията”.

“Терминал 3” ще отправи официални запитвания до пресцентъра на Радев за това колко би струвал полетът с големия правителствен “Еърбъс”, с малкия правителствен “Фалкон” и с военния “Спартан”, за да имаме всички възможност да направим сравнение. Надяваме се и че информацията ще бъде този път достоверна. На този етап дори и незапознати могат да направят извода, че едва ли “големият” “Спартан” има по-ниски разходи от “малкия” “Фалкон”.

Очакваме от колегите от в. “Дума”, които явно са по-добре запознати от нас с разходните норми на летателните апарати, да ни помогнат в сравнението на тези за “Фалкон”-а и “Спартан”-а.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.