Либийският танкер Badr продължава да бъде незаконно задържан в България от 2018...

Либийският танкер Badr продължава да бъде незаконно задържан в България от 2018 г. – въпреки съдебните решения

SHARE

От Libya Herald

Държавната компания за корабоплаване в Либия, General National Maritime Transport Company (GNMTC), публикува изявление, в което информира обществеността относно актуалната ситуация на кораба си Badr, който е бил незаконно задържан в България.

GNMTC подчерта, че не е пестил усилия за възстановяване на танкера, за който напомни, че е бил „принудително и несправедливо задържан“ в България от края на ноември 2018 г. Той заяви, че е бил атакуван в българското морско пристанище с въоръжена полиция, която е принудила капитана и екипажа да слязат и незабавно да евакуират танкера и да прекъснат комуникациите си. В него се казва, че Бадр е бил предаден на компанията ” Булгаргеомин”, която е претендирала за собственост на танкера, използвайки ипотечен документ, който е бил фалшифициран в Гърция.

GNMTC заяви, че въпреки няколко съдебни решения в негова полза, нареждащи освобождаването на танкера, и въпреки дипломатическите усилия на базираното в Триполи либийско министерство на транспорта и Министерството на външните работи с компетентните български власти, опитите за конфискуване на танкера не спират, тъй като компанията Булгаргеомин оттогава се опитва да получи „собствеността” на кораба, разчитайки на фалшивия ипотечен документ чрез нелегален търг в България.

GNMTC разкри, че ” Булгаргеомин” е пререгистрирал танкера няколко пъти и в повече от една държава, първо под панамско знаме под името ” BDIN “, а след това се е регистрирал под името Morgana под флага на Белиз в полза на либерийска компания, последвана от регистрация под камерунския флаг.

GNMTC заяви, че в координация с либийския пристанищен и корабоплавателен орган се е свързал със съответните морски власти по отношение на тези регистрации и е поискал тяхното анулиране, като обясни, че превозвачът към днешна дата не е премахнат в съответствие със закона от регистрите на пристанището на Триполи и все още е собственост на GNMTC.

Той също така подчерта, че веднага след всяка регистрация е предприел необходимите съдебни мерки, за да оспори тези регистрации и посочвайки степента на нарушението на международното морско законодателство и митници, и съответно всички тези регистрации са били официално отменени от компетентния съдебен орган органи във всяка една държава на регистрация.

На 9 декември 2019 г. Първоинстанционният съд в Атина издава официално постановление, с което отменя автентичността на ипотечната облигация, предоставена от компания „ Булгаргеомин “, като анулира договора за резервация и изпълнение на превозвача в България, което означаваше отмяна на всички произтичащи от това процедури. GNMTC потвърди, че е подал отново заповедта в българската съдебна система с искане за възстановяване на собствеността върху танкера и възстановяване на притежанието му.

Преди решението по делото обаче GNMTC заяви, че е изненадан да разбере, че друга компания, наречена Livia Shipping, е претендирала за собственост на танкера и че е бил преименуван на Mariam-B . Livia Shipping е подала молба до българската морска администрация и пристанище Бургас за разрешение за плаване на танкера и включи в заявлението си за регистрация удостоверение, издадено от морските власти на Израел в опит да избяга с танкера преди решението на Българска съдебна система.

 

 

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.