SHARE

Кремъл е инвестирал над  $100 000 във facebook реклама за президентските избори в САЩ през 2016 г.

От технологичния гигант представиха доказателства, че руски фирми, свързани с Кремъл, са закупили близо 3000 реклами в социалната мрежа, които основно са насочени към социално противоречиви теми като раса, гей права, разрешения за носене на оръжие и имиграция, заяви Алекс Стамос, директор по сигурността на facebook.

Руската компания, наела рекламите, се нарича Internet Research Agency – ноторната фабрика за тролове в Санкт Петербург, която е използвала около 470 фалшиви профили и страници в социалната мрежа.

В момента facebook сътрудничи на американските власти за възможна по-голяма намеса от страна на Русия в изборите чрез социалната мрежа и е предоставила информацията на Конгреса в САЩ.

Американското законодателство забранява чуждестранни лица да плащат за преки или косвени реклами, засягащи изборите в страната.

Разкритията на фейсбук допринасят за заключението на американската разузнавателна общност, която в началото на годината  публикува доклад за намесата на Русия в президентските избори в САЩ. В доклада директно се заявява, че “Путин и руското правителство са искали да помогнат на шансовете за победа на избрания президент Доналд Тръмп”.

В доклада също така се споменава, че са открити стотици руски тролове или платени потребители на социалните мрежи, които са публикували анти-Клинтън послания.

Също в доклада на службите се споменаваше, че “вероятният спонсор” на Internet Research Agency e “близък на Путин човек с връзки в руското разузнаване”.

От facebook уточняват, че макар някои от рекламите да са споменали двамата кандидати, повечето са били насочени към поляризиращи електората въпроси, но Доналд Тръмп често по време на кампанията пригласяше на тази кампания с провокативни коментари, напомня New York Times.

Снимка: REUTERS/Dado Ruvic

 

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.