Коя е Мая Андреева, която е трябвало да получи 1,5 млн. евро...

Коя е Мая Андреева, която е трябвало да получи 1,5 млн. евро за танкера “БАДР”?

SHARE

Мая Анреева (вдясно)


В редица материали в медиите е широко обсъждан скандалът с отвлечения либийски танкер „БАДР“. В тази пиратска сага, заради която България бе обвинена от ООН, че действа като пират, наред с „известните“ на обществото Николайчо Гигов (оръжеен търговец), Димитър Борисов с прякор „Гърнето“ (съсобственик на „Титан“ и на „Булгаргеомин“) и евродепутата Емил Радев, в журналистическото разследване на сайта „Биволъ“ се споменава името на Мая Андреева в частта „Консултация с мирис на рекет“:

 

„Те предложиха, през Мая Андреева, консултантско споразумение, според което GNMTC трябва да плати 4,5 милиона евро, за да се освободи кораба. Една част от сумата – 1,5 милиона, щяха да бъдат невъзвръщаеми при всякакви обстоятелства, независимо дали е успешен или е провал, а другата част от плащането се предполагаше да бъдат платени след освобождаването на кораба. Разбира се, такъв консултантски договор за 1,5 милиона е безумен, нереален, и ние отхвърлихме изцяло предложението и веднага уведомихме Мая Андреева с официален имейл. Тя е лицето, което работи тясно с г-н Радев, мисля, че е негов съдружник. Доколкото разбирам тя е тясно свързана и с българското правителство в областта на транспорта.”

 

Според оскъдната информация, която има за Мая Андреева, тя е родена през 1982 г. Завършва право и е адвокат на свободна практика. От 2017 е в съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД. Била е заместник-председател на ЦИК в периода 2011- 2014 и собственик на фирма „Блек Сий Консулт“ ЕООД преди повече от 10 години.

 

Седалището на „Блек Сий Консулт“ ЕООД според регистрацията и Google се намира в тази къща в гр. Варна:

 

Споменаванията и́ в публичното пространство са свързани основно със съмнителни назначения и сделки в качеството ѝ на близък сътрудник и протеже на евродепутата Емил Радев от ГЕРБ. Официално двамата се познават от това, че били споделяли съседни адвокатски офиси във Варна през 2010. По сайтове и форуми се говори за връзката им при назначенията на Андреева в ЦИК и в „Летище София“ и посредничеството ѝ при преговорите за танкера „БАДР“ с GNMTC, които е трябвало да платят 4,5 милиона евро за освобождаване на кораба. Една част от сумата – 1,5 милиона, са щели да бъдат невъзвръщаеми при всякакви обстоятелства, независимо дали опитът е успешен, или е провал, а другата част от плащането – да бъдат платени след освобождаването на кораба.

 

В интернет за нея има оскъдна информация и почти никакви снимки. Изреждаме само намереното, колкото и малко да е то.

 

Януари 2008 г. – Вписана е във Варненската адвокатска колегия.

 

Юли 2009 г. – Основава „Блек Сий Консулт“ ЕООД. През март 2011 г. я прехвърля на Тодор Гогов.

 

Април 2011 г. – Със съдействието на Емил Радев, Мая Андреева, едва на 29 години и с едва няколко години трудов стаж, е назначена за заместник-председател на ЦИК.

 

Повече по темата от Mediapool.bg: Депутатът от ГЕРБ „нагласи“ в ЦИК съквартирантка по офис

 

През март 2014 г. е освободена от ЦИК, според протоколи от заседанието – по нейна молба.

 

В периода 2014-2017 Андреева възобновява адвокатската си практика. Споменавана е покрай лансирането ѝ във варненските общински фирми – описвана е като полуофициален представител на интересите на Емил Радев и ГЕРБ във Варна, например при предизвикалата протести смяна на прокуриста на общинската фирма „Пазари“ ЕАД – Varnautre.bg: Превратът в „Пазари“ – малко предистория

 

 „…на 7 март, докато законният и неосвободен от длъжност прокурист на фирмата Владимир Михалчев е в отпуск, в сградата на администрацията влизат новите бордоваци, които запечатват кабинета му. Те са предвождани от адвокат Мая Андреева от кантората на евродепутата Емил Радев. Засега не е ясно в качеството си на каква г-жа Андреева започва да изисква документи от служителите и списък с ЕГН-та на работещите в „Пазари“ ЕАД. “

 

Май 2017 г. – Андреева е назначена в съвета на директорите на „Летище София“. Коментарите на това назначение са, че е типична „калинка“. Не стават ясни нито професионалните и́ квалификации, нито дали притежава нужните мениджърски способности. Повече в Banker.bg: Рокади на директна предавка.

 

 „Другото попълнение в съвета на директорите (на Летище София) е варненската адвокатка на свободна практика Мая Андреева. Според клюките в бранша Андреева отдавна е лансирана от ГЕРБ като юрист в общинските фирми във Варна и нито издигането й в ЦИК, нито сегашното й назначение са изненадали някого в морската столица.“

 

Октомври 2018 г. – Според декларацията ѝ пред КПКОНПИ няма собственост в търговски дружества. Има ипотечен кредит в ДСК в размер на 40 хил. евро.

 

Декември 2018 г. – Мая Андреева се споменава като част от борда на директорите на „Летище София“, които са си раздали по 50 хиляди лева бонус, въпреки че дружеството е сключвало скандално неизгодни сделки. Повече в Offnews.bg – Шефът на Летище София харизa бизнеса на безмитните магазини на гаражна фирма

 

„Въпреки изброените и още не малко други скандали, летищното ръководство е видимо доволно от своята дейност. Например източници довериха, че летищният борд на директорите (Владимир Рапонджиев, Ася Иванова и Мая Андреева) тихомълком си е гласувал коледни премии от по 50 000 лева.“

 

Юли 2019 г. – В разследване на „Биволъ“, Мая Андреева е упомената като лицето, което „работи тясно с Емил Радев“ по преговори, които Емил Радев водил с либийски представители за освобождаване на танкера „БАДР“. Твърди се, че за консултантските услуги на Радев и Андреева са искани 1,5 млн. евро, независимо от изхода от преговорите.

 

Обобщение тук – Fakti.bg – Евродепутатът Емил Радев искал €4,5 милиона от либийците заосвобождаването на танкера БАДР

 

Декември 2019 г. – В „Държавен вестник“ Мая Андреева Андреева е посочена като действащ през 2020 г. адвокат.

 

От май 2017 г. досега е третият член на борда на директорите на „Летище София“.

 

До момента ролята и́ в пиратската сага с танкера „БАДР“ остава неясна.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.