SHARE

Интервюто на Анджелина Джоли след 11 месеца тишина вече е факт. Въпреки раздялата с Брад Пит, живот на хотел с децата и преместването им в нов дом тя успява да завърши новия си филм First They Killed My Father, “Първо убиха баща ми” – адаптация по мемоарите на Лоунг Унг за терора на червените кхмери в страната, в който родителите на Унг загиват заедно с приблизително два милиона камбоджанци, което се равнява на четвърт от популацията на страната. Продукцията е снимана изцяло в Камбоджа на езика на кхмерите, а филмът на Netflix е най-голямата следвоенна продукция в страната и обещава да бъде обстойно разкритие на главата в историята на страната, която все още е трудна за обсъждане от камбоджанците, пишат от Vanity Fair.

Сред описанията за усърдната й работа в областта на хуманитарната помощ и благотворителността; опитите да посети родината на осиновените си деца, за да се почувстват по-близо до корените и да се идентифицират с родината си, и, разбира се, развода Джоли.

Но една фраза за филма ѝ поражда спора с Vanity Fair.

“По време на кастинга за децата във филма Джоли гледа в сиропиталища, циркове и училища, търсейки деца, които са преминали през тежки изпитания. За да намерят главния герой, който трябва да играе младата Лун Ун, кастинг режисьорите създават игра, която е притеснителна в реализма си: те слагат пари на масата и искат от децата да си помислят за нещо, за което биха имали нужда от сумата, и после да откраднат парите. Режисьорът се преструва, че хваща детето, и детето трябва да измисли лъжа.

“Срей Мок, детето, което е избрано за ролята, е единственото дете, което гледа към парите за много, много дълго време”, разказва Джоли. “Когато я карат да ги върне, емоциите я заливат. Всички тези различни чувства се връщат към нея с пълна сила”, очите на Джоли се наливат със сълзи. “Когато е попитана по-късно за какво са парите, тя казва, че дядо й е починал и че не са имали достатъчна сума за хубаво погребение”, разказва журналистът Евгения Перец.

Пасажът набира популярност, тъй като читателите са видимо притеснени, че той би могъл да навреди в някаква степен на децата. Джоли и адвокатът й излизат със становище, в което се казва, че историята е предадена по “неверен и разстройващ” начин и че тя би била “бясна”, ако подобен сценарий действително се е разиграл. Джоли казва, че са “взети всички възможни мерки, за да се подсигурят безопасността, комфортът и доброто състояние на децата във филма, от прослушванията през продукцията до настоащето… никой и по никакъв начин не е бил наранен, участвайки в пресъздаването на толкова болезнена част от историята на страната”.

Джоли моли изданието да замени пасажа и да предаде правилно думите ѝ в писмо, изпратено от адвоката ѝ. Vanity Fair преглежда транскрипцията на интервюто и записите, с които разполага, и казва, че “застава зад историята на Перец така, както е публикувана”. Джоли все още не е отговорила.

“[Джоли]: Имахме тази игра, в която – и аз не съм била там, не знаех какво всъщност правиха. Те са казали: “Една камера ще дойде и искаме да играем игра с теб”. И играта за този образ беше: “Ще сложим пари на масата. Помисли си за нещо, от което се нуждаеш”. Понякога са били пари, понякога бисквита [смее се]. “И после ги вземи.” И после ги хващаме. And then we would catch them. “Ще те хванем и искаме да излъжеш, че не си взел парите.”

Както се вижда от транскрипцията, ситуацията може би е просто въпрос на интерпретация. Остава да разберем какъв ще бъде отговорът на Джоли. Дотогава може да гледате трейлъра на новия ѝ филм – който спечели слава около скандала с Vanity Fair.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.