SHARE

Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви днес, че печално известните като “акулите на “Графа” ограничители ще бъдат сменени. Това се случва след поредния инцидент, при който гражданин пострада заради тях и успоредно с писмо от “Спаси София”, които призоваха за незабавната смяна на опасните съоръжения, преди да е станал фатален инцидент.

“Поискала съм да се предложат варианти, които да са по-безопасни за хората. Очаквам да ми бъдат представени в най-скоро време, за да ги обсъдим с КАТ. Знаете, че ограничителите бяха поставени по тяхно настояване”, каза Фандъкова.

От писмото на “Спаси София” става ясно, че те са намерили варианти и са ги предложили:

Тактилни ограничители от неръждаема стомана, монтирани върху съществуващата настилка (Tactile road studs)

Считаме, че това е най-подходящият вариант за осигуряване на адекватно визуално разграничаване с оглед на ниската цена, бързия и лесен монтаж и без компрометиране на вече положената настилка. Освен че няма да бъде причина за неприятни инциденти с пешеходци, неговото прилагане ще има и най-малък негативен визуален ефект върху средата. Подобни елементи са широко разпространени в пешеходни зони, каквато е и ул. “Граф Игнатиев”. Допълнително предимство е, че може да бъде избран светлоотразителен модел, който да подобри видимостта и безопасността през тъмната част на денонощието.

Подмяна на ивица от съществуващите плочи с такива в различен, открояващ се цвят.

Освен монтирането на допълнителни елементи вариант за решение е отбелязване на габарита на трамвайното трасе с ивица настилка в достатъчно контрастен цвят. По този начин ще бъде създадено ясно и трайно визуално разделение. Недостатък на този вариант е необходимостта от извършване на допълнителни СМР.

Полагане на настилка, идентична с тази на ул. “Цар Иван Шишман”

При течащата в момента реконструкция на ул. “Цар Иван Шишман”, част от Зона 2, се прилага решение, подходящо и за ул. “Граф Игнатиев”. Избраните да маркират границата между тротоара и пътното платно, фабрично скосени плочи от бял камък са достатъчно ясни и безопасни за пешеходците и съвместими както с дефиницията за споделени пешеходно-трамвайни зони в предстоящата корекция на ЗДвП, така и с изискванията на актуалната нормативна база. Макар че прилагането на подобно решение е обвързано с преработка на настилките, считаме, че то е най-устойчиво.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.