“Епъл”, “Фейсбук”, “Амазон” и “Гугъл” отчетоха рекордни печалби

“Епъл”, “Фейсбук”, “Амазон” и “Гугъл” отчетоха рекордни печалби

SHARE

Акциите на технологичните гиганти “Епъл”, “Фейсбук”, “Амазон и “Алфабет” се повишиха в четвъртък преди обявяването на отчетите за приходите им.

 

“Фейбук” се повиши с над 5%, “Епъл” и компанията-майка на “Гугъл”- “Алфабет” с близо 5%, а “Амазон” добави близо 3%. Печалбите на тези компании преди тримесечните им резултати добави общо 230 млрд. долара към пазарната им капитализация, съобщава “Ройтерс”.

 

Акциите на “Туитър” нараснаха с 8%, а “Майкрософт”, третата най-ценна компания на “Уолстрийт”, скочи с 2%.

Основният извод от данните за тримесечието на Big Tech – даже и в пандемия няма признаци за забавяне на растежа и печалбите.

 

“Амазон” продължава да бъде един от най-големите победители в пандемията. Продажбите на интернет гиганта достигнаха 96.1 млрд. долара за трите месеца до 30 септември – с 37% повече от същия период на 2019 г. А печалбите достигнаха рекордните 6.3 млрд. долара, почти три пъти повече от миналата година.

 

Увеличението е предизвикано от бизнеса му с електронна търговия в Северна Америка, тъй като домакинствата все повече се насочват към онлайн пазаруването. Но бизнесът на компанията за реклама и облачни изчисления също отбеляза значителни печалби.

Ръстът не е дошъл без разходи. Компанията заяви, че има 2.5 млрд. долара разходи, свързани с Covid-19, и репутацията й също бе ударена, след протести срещу условията на труд във фирмата и други политики.

 

йсбук”, собственик на “Инстаграм” и “Уотсап”, отчита огромните 2.5 млрд. потребители на ден средно през септември през своите платформи. Това е с 15% повече от септември преди година – но е само 3% ръст спрямо юни, когато хората, останали вкъщи, се обърнаха към социалните медии, генерирайки поток от активност.

 

Компанията предупреди, че броят на потребителите дори е намалял в САЩ и Канада – най-печелившият пазар за фирмата – и заяви инвеститорите, че очаква тенденцията да продължи.

 

Общите приходи на “Фейсбук”, които се състоят предимно от продажби на реклами, са се увеличили с 22% до 21.47 млрд. долара от 17.65 млрд. долара през третото тримесечие, приключващо на 30 септември, изпреварвайки прогнозите на анализаторите за ръст от 12%, според данните на анализатори от Refinitiv.

Рекламният бойкот от юли във връзка с речта на омразата в социалната платформа, при която някои от най-големите рекламодатели спряха рекламите, почти не се е усетила в продажбите, които идват най-вече от малкия бизнес.

 

Ръстът на приходите на компанията, вторият по големина продавач на онлайн реклами в света след “Гугъл”, постепенно намалява, въпреки че през 2019 г. той достигна над 20%.

 

“Туитър” съобщи за подобна тенденция при потребителите, твърдейки, че има 187 млн. активни потребители дневно през тримесечието юли-септември, което е само 1 милион повече спрямо предходния период.

 

На фона на спирането на икономиката по-рано тази година, много фирми намалиха разходите за реклама. Този ход доведе до забавяне на продажбите във “Фейсбук” и доведе “Алфабет”, компанията-майка на “Гугъл” и “Ютюб”, до първия й спад на годишна база в тримесечните приходи, откакто стана публична компания през 2004 г.

Но разходите от този бизнес сега се завръщат. В “Гугъл” приходите са се увеличили с 14% на годишна база – много по-добре, отколкото анализаторите са очаквали. Увеличението помогна на печалбите да скочат с 59% на годишна база до над 11 млрд. долара.

 

Милиардите потребители на “Гугъл” прекарват повече време онлайн в транзакции и забавления, докато се опитват да избегнат вируса. Но много рекламодатели спряха да харчат през второто тримесечие, тъй като пътуванията и развлеченията изчезнаха. Тъй като световната икономика през третото тримесечие отново започна работа, рекламодателите се стекоха към “Гугъл”, за да информират клиентите си за сделки и коригирани предложения за услуги. “Гугъл” също спечели от разходите за политическа реклама преди президентските избори в САЩ на 3 ноември.

 

Продажбите на реклами се увеличиха във всички региони и отрасли, каза финансовият директор на “Алфабет” Рут Порат пред “Ройтерс”. Продажбите на реклами от “Гугъл” представляват 80% от приходите на “Алфабет”.

 

Продажбите на “Епъл” достигнаха 64.7 млрд. долара, което е малко повече в сравнение с предходната година и надвишаващо повечето очаквания на анализаторите, тъй като продажбите на лаптопи и iPads нараснаха.

 

Късното пускане на нови 5G телефони обаче накара клиентите да отложат закупуването на нови устройства, което накара компанията в четвъртък да отчете най-големия тримесечен спад в продажбите на iPhone от две години насам.

“Епъл” поевтиня с над 5% в един момент, изтривайки 100 млрд. долара от стойността си на фондовия пазар, а инвеститорите са притеснени от 20% спад в приходите от iPhone

 

От 2013 г. насам “Епъл” доставя нови iPhone всеки септември като по часовник. Но предизвиканите от пандемия закъснения изтласкаха представянето назад с месец, като някои устройства все още не са доставени.

 

Спадът бе особено силен в Китай – регионът обикновено генерира около 20% от продажбите, а сега те спаднаха с почти 30%.

 

Приходите от услуги са нараснали с 16.3% до 14.5 млрд. долара, в сравнение с прогнозите на анализаторите за 14 млрд. долара. Apple One, пакетът от платени услуги на компанията, ще стартира в петък. Шефът на компанията Тим Кук каза пред “Ройтерс”, че “Епъл” има 585 млн. плащащи абонати на своите платформи, в сравнение с 550 млн. през предходното тримесечие и е по-близо до целта от 600 млн. абонати, която компанията си постави за края на 2020 г.

SHARE
Смислен прочит на събитията, които имат значение.